четвер, 3 листопада 2016 р.

Крилос. Городище княжого Галича

Далекого 16 – 17 травня 2015 року життя закинуло мене до Крилоса, на перший всеукраїнський збір музейних працівників… Так, я не «музейник», але маючи час зробив трохи фотографій …

Отже, городище давнього Галича було на хребті, недалеко на південь від теперішнього Галича і на захід від сучасної траси до Франківська.

При трасі розташований «Музей народної архітектури і побуту Прикарпаття» в який я разом з іншими учасниками заходу безкоштовно пройшли і послухали екскурсію…
01.

Від входу до Музею можна побачити церкву Успіння Пр. Богородиці в городищі, до якої ніби недалеко, але це візуальний обман..)
02.

Також нас возили автобусами до маленького села Шевченкове недалечко на захід від Галича відвідати дуже стару і завжди стримано-стильну церкву Св. Пантелеймона біля якої я був вже не раз…
03.

Вид від церкви на північ, внизу трохи видно стрічку Дністра, на горизонті димлять труби Бурштинської електростанції…
04.

Моя реклама

Знати, де їх шукати! Але спочатку прочитати..

Тепер їдемо на городище… З траси на Франківськ після відповідного вказівника дорога дуже круто кидається в долину і потім робить поворот праворуч… Можна рухатися цією дорогою в село і потім на роздоріжжі повернути ліворуч і незабаром знову ліворуч, щоб потрапити до музею і церкви. А можна відразу після спуску на повороті їхати/йти прямо круто вгору, на горі повернути праворуч і незабаром біля цвинтаря ліворуч… При першому варіанті так виглядає під’їзд до місцевого музею…
05.

А ось і сам музей (колись це були митрополичі палати?)
06.

Найцікавіше на городищі це – комплекс церкви Успіння… На передньому плані фрагмент фундаменту давнього Успенського собору, далі – каплиця св. Василія, за нею – церква Успіння, а там в кінці – мур з вежами…
07.

З іншого ракурсу…
08.

Для тих, хто не хоче стояти в церкві…
09.

Перспектива від однієї вежі до другої…
10.

Оскільки ми стоїмо на хребті, то в різні сторони буде чудовий краєвид… Наприклад, вид від муру з вежами на північно західну частину села Крилос…
11.

Все гарно відновлено…
12.

«Гріб Господній» встановлений перед сходами на прицерковну територію у 2009 році приватним коштом двох осіб…
13.

І на закуску – вражаючий вид з поля біля кургану «Галичина могила» в південно західному напрямку в сонячний день… Не вистачить ніяких слів щоб передати неймовірні емоції від споглядання цієї панорами!
14.

Було цікаво… Будете в тих краях – завітайте на городище біля Крилоса, можливо, вам також сподобається )

Практична інформація:

- Будь-якою маршруткою, яка їде через Галич в напрямку Івано-Франківська, виходите на зупинці "село Крилос" (після Галича, як проїдете ліс), далі йдете з траси в західному напрямку згідно вказівника (або питайте місцевих, хоча і так все зрозуміло)

Сподобався пост? То поділіться ним в соцмережах (кнопки під постом)!

Гігантський інтернет-архів   "ДЕРЕВ'ЯНІ ЦЕРКВИ ЗАХІДНОЇ УКРАЇНИ"